Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "أمينة رزوق"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    صُعُوبَات التَعَلُّم لَدَى تلاميذ القِسْمِ الـمُكَيَف--نَشَاطُ القِرَاءَة أُنْمُوذَجًا-
    (2025-06-22) أمينة رزوق
    الملخّص: بدلت الجزائر وما تزال تبدل مجهودات للنهوض بمؤسسات التنشئة في مجتمعنا ولا سيما تنشئة الأطفال وبخاصة في المسار الدراسي الأوّل باعتباره مرحلة قاعدية للحصول على مستوى مقبول من العلم والمعرفة، لكن هناك فئة من هؤلاء تعاني صعوبات في التعلم ولا يمكنها أن تساير وتواكب العملية التعليمية التعلمية لأنّها تعاني من أسباب عديدة نفسية، صحية، اجتماعية...الخ وهذا ما استدعى إيجاد حل لهذه الفئة من الأطفال ويتمثل هذا الأخير في التعليم المكيّف وهو محور بحثنا الذي يدور حول " صعوبات التعلم لدى القسم المكيف". Abstract This research aimes at shedding light on those efforts done by our country in landing hand to the upbringing education of children at the level of the primary school considered as a basic stage of cognitive acquisition. However there is a category of children suffering from some difficulties in their learning caused mainly by some psycological, healthy and or social aspects. Thus, it is obvious to look for some crucial solutions to get what is known by the adapted education or teaching. This is our main axe of study.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024