Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "الميلغ ياسين. فاطمي فريد عبد القادر"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    أثر الخدمات المصرفية الالكترونية على الاداء البنكي
    (2021-10-10) الميلغ ياسين. فاطمي فريد عبد القادر
    الملخص: سعت هذه الدراسة الى التعرف على دور الخدمات المصرفية الالكترونية في تحسين الاداء البنكي في وكالة البنك الوطني الجزائري BNA بأرزيو –وهران- و ذلك من خلال معرفة ما إذا كان للموقع الالكتروني و الصراف الالي و البطاقات البنكية أثر على الاداء البنكي . من أجل إتمام هذه الدراسة قمنا بالاستعانة بالمنهج الوصفي التحليلي من خلال تصميم الاستبيان كأداة لجمع البيانات ،حيث وزعت 35 استبانة على موظفي وكالة البنك الوطني الجزائري BNA محل الدراسة ،كما تم الاعتماد على برنامج SPSS في معالجة البيانات واختبار الفرضيات ،وقد توصلت هذه الدراسة الى أنه يوجد أثر ذو دلالة احصائية للموقع الالكتروني ،الصراف الالي ، البطاقات البنكية على الاداء البنكي ب وكالة البنك الوطني الجزائري BNA محل الدراسة . Summary: This study aimed to identify the role of electronic banking services in improving banking performance at the Agency of the National Bank of Algeria BNA in Arzew – Oran, and that is by knowing whether the website, automated teller machine and bank cards having an impact on banking performance. In order to complete this study, we used the descriptive analytical method by designing the questionnaire as a tool for data collection, as 35 questionnaires were distributed to the employees BNA agency under study. Sommaire Cette étude a cherché à identifier le rôle des servicesmonétiques dans l'amélioration de la performance bancaire à l'Agence de la Banque Nationale d'Algérie BNA à Arzew - Oran - en sachant si le site internet, les guichets automatiques et les cartes bancaires avaient un impact sur la performance bancaire Afin de compléter cette étude, nous avons utilisé la méthode d'analyse descriptive en concevant le questionnaire comme un outil de collecte de données, où 35 questionnaires ont été distribués aux employés de l'Agence de la Banque nationale d'Algérie (BNA) à l'étude. effet statistiquement significatif du site internet, GAB, cartes bancaires sur la performance bancaire de l'agence BNA étudiée.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify