Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "باب فاطمة الزهراء"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    إستخدام نموذج AIDA في تعزيز تسويق منتجات القرطاسية
    (University Centre of Maghnia, 2025-06-30) باب فاطمة الزهراء
    الملخص: تندرج هذه الدراسة ضمن إطار البحث في أهمية التسويق الإلكتروني كأداة استراتيجية في ترويج المنتجات الحرفية، مع التركيز على قطاع صناعة القرطاسية الحرفية في الجزائر، الذي يمثل مجالًا واعدًا لكنه لا يزال غير مستغل بالشكل الكافي. وقد تم اختيار مشروع Write&Shine كنموذج تطبيقي يجمع بين الإبداع الفني في التصاميم وأساليب التجليد التقليدية، وبين استراتيجيات التسويق الرقمي الحديثة. خلصت هذه الدراسة إلى أن استخدام أدوات واستراتيجيات التسويق الإلكتروني، وخاصة من خلال نموذج AIDA، يمثل عاملًا حاسمًا في نجاح المشاريع الحرفية الفنية، لما يوفره من فرص للوصول إلى جمهور واسع، وبناء علاقة تفاعلية مع العملاء، وتعزيز التميز والابتكار في السوق. Abstract: This study is part of the research on the importance of e-marketing as a strategic tool in promoting artisanal products, with a focus on the handcrafted stationery industry in Algeria, which is a promising but still underexploited field. The Write&Shine project was chosen as an applied model that combines artistic creativity in designs and traditional binding methods with modern digital marketing strategies. This study concluded that the use of e-marketing tools and strategies, especially through the AIDA model, is a decisive factor in the success of artistic craft projects. This is due to the opportunities it provides to reach a wide audience, build an interactive relationship with customers, and promote excellence and innovation in the market.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024