Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "بن صابر ليندا"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    The Effect of Test Anxiety on Learners’ Self-Efficacy: A Case Study at Mufdi Zakaria Secondary School
    (المركز الجامعي مغنية, 2025-06-22) بن صابر ليندا
    الملخص تتناول هذه الدراسة موضوع القلق الاختباري وتأثيره على الكفاءة الذاتية لدى تلاميذ التعليم الثانوي. يهدف البحث إلى معرفة كيف يؤثر التوتر أثناء الاختبارات على اعتقاد المتعلمين بقدرتهم على النجاح، مع التركيز على السياق الجزائري. تم اعتماد المنهج الوصفي التحليلي، باستخدام استبيان ومقابلات مع أساتذة. أظهرت النتائج أن ارتفاع مستويات القلق يؤثر سلباً على كفاءة المتعلم الذاتية، مما يؤدي إلى أداء ضعيف حتى لدى الطلبة الجيدين أكاديمياً. توصي الدراسة بضرورة تبني استراتيجيات داعمة تقلل من التوتر النفسي أثناء الاختبارات وتعزز ثقة المتعلم بنفسه. Summary This study explores the impact of test anxiety on the self-efficacy of secondary school students. It aims to investigate how anxiety during examinations affects learners’ belief in their ability to succeed, with a focus on the Algerian context. The research adopts a descriptive analytical approach, using a questionnaire and teacher interviews. Findings reveal that high levels of test anxiety negatively affect students’ self-efficacy, resulting in poor performance even among academically strong students. The study recommends implementing supportive strategies to reduce anxiety and boost students’ confidence during exams.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024