Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "بوزيان وسام، عيس ايمان"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تحقيق الميزة التنافسية في البنوك التجارية الجزائرية
    (2020-11-03) بوزيان وسام، عيس ايمان
    الملخص: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تحقيق الميزة التنافسية للبنوك التجارية الجزائرية، وتم الاعتماد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي الملائم لأغراض البحث العلمي، تمت الدراسة على مستوى بنكين عموميين ناشطين في مدينة مغنية ولاية تلمسان هما البنك الوطني الجزائري وبنك الفلاحة والتنمية الريفية. ومن أهم النتائج المتوصل إليها في هذه الدراسة وجود أثر ذو دلالة معنوية للخدمات المصرفية الإلكترونية في تحقيق الميزة التنافسية للبنوك التجارية الجزائرية، إضافة إلى أن خدمة الصراف الآلي هي الخدمة الأكثر تأثيرا في تحقيق الميزة التنافسية في بنك الفلاحة والتنمية الريفية، وخدمة الموقع الإلكتروني هي الأكثر تأثيرا في تحقيق الميزة التنافسية في البنك الوطني الجزائري. :Summary This study aims to know the role of electronic banking services in achieving the competitive advantage of Algerian commercial banks. This study relied on the descriptive and analytical approach appropriate for the purposes of scientific research. The study was carried out at the level of two public banks active in the city of Maghnia, the state of Tlemcen, namely the National Bank of Algeria and the Bank for Agriculture and Development. Rural. Among the most important findings of this study is the existence of a significant effect of electronic banking services in achieving the competitive advantage of Algerian commercial banks, in addition to the fact that the ATM service is the most influential service in achieving the competitive advantage in the Bank of Agriculture and Rural Development, and the website service is the most influential. In achieving competitive advantage in the National Bank of Algeria.. Résumé: Cetteétude vise à connaître le rôle des services bancairesélectroniquesdansl'atteinte de l'avantageconcurrentiel des banquescommercialesalgériennes. Cetteétudes'estappuyéesuruneapproche descriptive etanalytiqueadaptée aux fins de la recherchescientifique. L'étude a étéréalisée au niveau de deuxbanquespubliques actives dans la ville de Maghnia, l'État de Tlemcen, à savoir la Banquenationaled'Algérieet la Banque de l'agriculture et du développement. Rural.Parmi les conclusions les plus importantes de cetteétude, il y a la présence d'un effetsignificatif des services bancairesélectroniquesdansl'obtention de l'avantageconcurrentiel des banquescommercialesalgériennes, en plus du fait que le service ATM est le service le plus influent pour obtenirl'avantageconcurrentiel de la Banqued'agriculture et de développement rural, et le service de site Web est le plus influent. En obtenantunavantageconcurrentiel à la Banquenationaled'Algérie.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024