Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "جداين عبد الحق، حبالي عبد الرحيم"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    دور الرقمنة في رفع كفاءة المؤسسات التربوية
    (University Centre of Maghnia, 2025-06-12) جداين عبد الحق، حبالي عبد الرحيم
    الملخص : تهدف الدراسة الى التعرف على دور الرقمنة في رفع كفاءة المؤسسات التربوية ، و قد جاءت لاختبار الفرضيات التي طرحت لمعالجة مشكلة البحث ، و قد تم استخدام المنهج الاحصائي الوصفي التحليلي في هذه الدراسة ، و يتكون مجتمع الدراسة من عمال و أساتذة متوسطة سيدي مبارك – تلمسان - ، و لتحقيق أهداف الدراسة قمنا بتطوير أداة الدراسة ، فقد استعملنا الاستبانة و اشتملت 40 عينة و 19 فقرة ، و تم استرجاع جميع الاستبانات صالحة للتحليل ، و في ضوء ذلك تم جمع البيانات و اختبار الفرضيات باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاقتصادية SPSS . و في نهاية هذه الدراسة توصلنا الى مجموعة من الاستنتاجات و أهمها يوجد علاقة طردية بين الرقمنة و كفاءة المؤسسات التربوية . ________________________________________ Summary: The study aims to identify the role of digitization in enhancing the efficiency of educational institutions. The hypotheses proposed to address the research problem were tested using the descriptive analytical statistical method. The study sample consisted of teachers from the middle school “Mubarak – Tlemcen.” To achieve the objectives of the study, the questionnaire tool was used. We relied on a sample of 40 individuals and retrieved 19 forms. All the responses were statistically valid for analysis. Accordingly, data were collected and hypotheses tested using the SPSS statistical software. At the end of this study, we concluded that there is a set of statistically significant effects of digitization in improving the efficiency of educational institutions .

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024