Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "حمادي توفيق، نابي يوسف"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    أثر الاتجاهات المصرفية الحديثة على جودة الخدمات الالكترونية -دراسة حالة بنوك–مغنية
    (2022-07-12) حمادي توفيق، نابي يوسف
    ملخص: تهدف الدراسة إلى معرفة أثر الاتجاهات الحديثة المصرفية و توضيح تأثيرها على جودة الخدمات الإلكترونية في بنوك مغنية، من خلال معالجة الإشكالية التالية ما مدى أثر الإتجاهات الحديثة المصرفية على جودة الخدمات الالكترونية حسب موظفين بنوك BNA، BDL، BADR ، و من أجل تحقيق أهداف الدراسة تم توزيع إستبيان على عينة مكونة من 50 موظفا، حيث تم إسترجاع 41 إستبيان، و إستخدمنا عددا من الأساليب الإحصائية و معالجة برامج SPSS لمعرفة النتائج المتوصل إليها و إختبار فرضية البحث. و أظهرت هذه الدراسة وجود علاقة إرتباط إيجابية بين أثر الاتجاهات الحديثة المصرفية و جودة الخدمات الإلكترونية . و قد خلصت الدراسة إلى أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية تكنلوجياالمعلومات والاتصال في جودة الخدمات الالكترونية و كذا تطوير الخدمات المصرفية في الجودة . Abstract: The studyaims to know the impact of recentbanking trends and to clarifytheir impact on the quality of electronic services in Maghniabanks, by addressing the followingproblem. Distributing a questionnaire to a sample of 50 employees, where 41 questionnaires werereturned, and weused a number of statisticalmethods and SPSS programs to know the results and test the researchhypothesis. This studyshowed a positive correlationbetween the impact of recentbanking trends and the quality of electronic services. The studyconcludedthatthereis a statisticallysignificant impact of information and communication technology on the quality of electronic services, as well as the development of banking services in quality.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024