Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "خرب محمد"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    علاقة المدرسة القرآنيّة بالتّعليميّة
    (2019-07-10) خرب محمد
    ملخص المذكرة بالعربية: المدارس القرآنية عبارة عن دور عبادة وتعليم وهي لا تقتصر على تعليم القرآن فقط بل تعلم النحو و الصرف للكبار أما الأطفال دون سن السابعة تعلمهم الحروف و كيفية نطقها وشكلها ، تاريخ المدارس القرآنية يعود لقرنين من الزمن إبان الحقبة الاستعمارية حيث كان الفقر منتشرا ، هناك تسمية أخرى للمدارس القرآنية وهي الزوايا وكانت تنتشر كثيرا في القرى و المداشر و الصحراء ، يقوم على تعليم الطلبة معلم أو إثنان ضليعان بالقراءات و النحو و الصرف و اللغة العربية ، للمدرسة القرآنية نفع وفائدة كبيرة لا تقتصر على كسب الأجر من الله بل تتعدى إلى تربية النشء على العقيدة الصحيحة و ترغيبهم في عبادة الله وتحذيرهم من عصيانه و أنه شديد العقاب لمن طغى و تجبر. بالإنجليزية : Koranic schools are places of worship and education that are not limited to the teaching of the Koran but learn grammar and exchange for adults. Koranic schools, located in villages and deserts, are used to teach pupils one or two teachers in reading, grammar and Arabic. These schools present a great advantage not only for the reward of God, correct and encourage them in the worship of God and warn them of disobedience. It is a severe punishment for those who are overwhelmed and forced.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024