Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "زواوي لبنى"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    تطبيق رقمي لإدارة الأموال والمصاريف Smart purse :التجاريةالعلامة
    (University Centre of Maghnia, 2025-07-07) زواوي لبنى
    الملخص تهدف هذه الدراسة لتقديم مخطط الأعمال لمشروع تطبيق رقمي لإدارة الأموال والمصاريف مع تقييم مدى إمكانية نجاحه حيث يمثل مخطط الأعمال أول الخطوات في طريق تحقيق مشروع ناجح ذو مردودية اقتصادية ومالية وللوصول إلى هذا الهدف تطرقنا في السياق النظري إلى مدخل عام يعالج إشكالية أثر الذكاء المالي على سلوك الاستهلاك حيث قمنا بتحليل مفاهيم حول الذكاء المالي و الاستهلاك والتطرق إلى الركائز الأساسية للمشروع , أما في الفصل التطبيقي تم تسليط الضوء على مخطط الأعمال للمشروع ثم المخطط التسويقي للبحث عن التجهيزات التي يحتاجها المشروع و كذا الطرق التي يمكن من خلالها الوصول إلى الجمهور المستهدف وصولا إلى المخطط المالي لدراسة تكاليف وعائدات المشروع. بعد تحليل ودراسة مخطط الأعمال لمشروع تطبيق إدارة الأموال والمصاريف Smart purse تبين أن المشروع مجدي اقتصاديا ويمكن الاستفادة منه والتوسع فيه لتحقيق أرباح معتبرة. Summary: This study aims to present a business plan for a digital application project dedicated to managing personal finances and expenses, along with evaluating its potential for success. The business plan represents one of the initial and essential steps toward building a successful project with financial and economic profitability. To achieve this goal, the theoretical framework included a general introduction addressing the issue of the impact of financial intelligence on consumption behavior. This was done through an analysis of key concepts related to financial intelligence and consumption, as well as an overview of the foundational pillars of the project. The applied chapter focused on the project's business plan, followed by the marketing plan, which examined the necessary equipment and tools for the project, in addition to the strategies that can be used to reach the target audience. The financial plan was then presented to study the costs and potential revenues of the project. After analyzing and studying the business plan of the Smart Purse money and expense management application, the results revealed that the project is economically viable and has promising potential for expansion and profitability if implemented according to a well-structured and strategic plan

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024