Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "سارة مشيشي"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    أثر المدارس القرآنية في تحسين الأداء اللغوي للطفل التوحدي-دراسة ميدانية تطبيقية-
    (2024-07-02) سارة مشيشي
    Summary: This research aims to examine the role of Quranic schools in enhancing linguistic performances among children with autism. For this, a special focus is paid on the significance of these schools as unique educational environments, capable of providing tailored learning experiences for this particular group of children. In fact, the research underscores the increasing interest in using the Quran and Quranic educational methods to effectively boost linguistic abilities, besides improving both oral and written skills among spectrum children. Moreover, it measures the effectiveness of these schools in enhancing their language comprehension and responsiveness. Furthermore, this paper also investigates how the Quranic educational setting influences better communication and social interaction among autistic children. Keywords: الملخّص: يهدف هذا البحث إلى استقصاء دور المدارس القرآنية في تحسين الأداء اللغوي لدى أطفال التوحد، مع التركيز على أهمية تلك المدارس كبيئة تعليمية فريدة تتيح تجربة تعليمية مخصصة لاحتياجات هذه الفئة الخاصة من الأطفال. ويعكس البحث الاهتمام المتزايد بالاستفادة من القرآن الكريم والمناهج التعليمية القرآنية كأدوات فعالة في تحفيز القدرات اللغوية، وتعزيز المهارات الشفهية والكتابية لدى أطفال التوحد. كما يتناول البحث أيضاًكفاءة تلك المدارس في تعزيز الفهم اللغوي والاستجابة اللغوية، بالإضافة إلى تحليل تأثير البيئة التعليمية القرآنية على تحسين التواصل والتفاعل الاجتماعي لدى هؤلاء الأطفال.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024