Browsing by Author "عيوني صبرينة"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item نقد الشعر الملحون في الجزائر(2025-05-05) عيوني صبرينةملخص أن النقد الملحون في الجزائر له أبعاد عديدة ومتشعبة. يتباين النقاد في تقديرهم وتحليلهم لهذا النوع من الشعر، حيث يشكل بعضهم استهجانًا للتفرد والابتكار اللغوي والفكري فيه، بينما يرون آخرون أنه يمثل تجسيدًا للثقافة والهوية الجزائرية ويعبر عن تجارب وتاديات الشعب الجزائري. على الرغم من التحفظات التي يمكن أن تكون موجودة بشأن الشعر الملحون، إلا من المشهد الثقافي والأدبي في الجزائر. وباعتباره جزء حيوي ًأنه يظل جزء التراث الأدبي للبلاد، يجب أن يحظى هذا النوع من الشعر بالاهتمام والتقدير والدراسة النقدية، ليس فقط لفهمه وتقديره بل لتعزيز الحوار الثقافي والأدبي في الجزائر ومنطقة الشرق الأوسط بشكل عام. ا لا يتجزأ من التنوع الثقافي والأدبي بهذا، نجد أن نقد الشعر الملحون يشكل جزء في الجزائر، ويعتبر موضوعًا مثيرًا للاهتمام للدارسين والباحثين في حجال الأدب Abstract Malhoun criticism in Algeria has many diverse dimensions. Critics vary in their assessment and analysis of this type of poetry, with some disapproving of its linguistic and intellectual uniqueness and innovation, while others see it as an embodiment of Algerian culture and identity and an expression of the experiences and struggles of the Algerian people. Despite the reservations that may exist regarding malhoun poetry, it remains a vital part of the Algerian cultural and literary scene. Considered a vital part of the country's literary heritage, this type of poetry must receive attention, appreciation, and critical study, not only to understand and appreciate it, but also to promote cultural and literary dialogue in Algeria and the Middle East in general. As such, we find that malhoun poetry criticism constitutes an integral part of cultural and literary diversity in Algeria and is considered an interesting topic for scholars and researchers in the field of literature.