Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "لكحل إيمان"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    التّدريس بين التعليمية العامة والتعليمية التطبيقية - دراسة ميدانية -
    (2016-06-02) لكحل إيمان
    Résumé Cette recherche va essayer de jetter de la lumière sur la réalité de l’enseignement au vue du approches et pédagogiques et leurs applications dans la classe , Cette étude va essayer de faire une comparaison entre l’enseignement classique et moderne en Algerie afin de mettre le point sur toutes les lacanes envisagiées par les élèves et ce as travers les différentes méthodologies et méthodes appliqués par l’enseignent de la langue anglaise comme exemple du niveau terminale. Summary This research aims at shedding light on the reality of teaching at the sight of pedagogical approaches and their applications in classes, this stady would try to do a comparison in between the classical and the modern teaching in Algeria so as to point at the various weaknesses faced by pupils by means of the applied methodologies and methods by the teachers of the English language at the level of the third year (terminal classes). الملخص: يهدف هذا البحث إلى تسليط الضوء على واقع التدريس في ضوء المقاربات البيداغوجيا وكيفية تطبيقه بالنسبة للتلاميذ،ومعرفة مدى التطبيق الفعلي له في المؤسسات التربوية التعليمية،وذلك من خلال الدراسة البينية التي تركز على التدريس في ضوء المقاربتين الكلاسيكية والحديثة ولعل الهدف الرئيسي من وراء هذه الدراسة هو محاولة كشف النقاب عن واقع التدريس في بلادنا وذلك عند الوقوف على كل النقائص المسجلة عند التلاميذ والمدرسين معا، مع الاطلاع على جميع المناهج والطرق المعتمدة من قبل مدرسي اللغة الانجليزية في المستوى النهائي

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024