Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "ماحي ثاني مريم"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    دور نظرية تحليل الاخطاء في تنمية الاكتساب اللغوي لدى المتعلم السنة الرابعة ابتدائي نموذجا
    (2025-06-29) ماحي ثاني مريم
    ملخــــص: تهدف هذه الدراسة إلى إماطة اللثام عن قضية لغوية مهمة تتعلق بنظرية تحليل الأخطاء في اللسانيات التقابلية ومدى نجاعتها في تعليم التلميذ في الطور الابتدائي والاكتساب اللغوي، لقد حاولنا إسقاط هذه النظرية على مادة الإملاء كونها الأكثر عرضة للأخطاء والعمل على معالجتها بعد الاطلاع على أسبابها. Abstract : This research aims at shedding light on a linguistic vital mater linked to the contrastive linguistics. It’s the theory of the error analysis and how fruitful is it in teaching the pupil in the primary school to acquire language. We chose the subject of « dictation » that witness the large number of mistakes committed by pupils and the attempt to correct them offer being spotted and detecting their reasons.

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024