Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "نمراوي سارة"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    التنمر المدرسي وعلاقته بالتوافق النفسي الاجتماعي لدى المراهق المتمدرس " دراسة ميدانية على عينة من المراهقين المتمدرسين "
    (معهد العلوم الانسانية والاجتماعية, 2025-07-03) نمراوي سارة
    ملخص : تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على العلاقة بين التنمر المدرسي و التوافق النفسي الاجتماعي بالإضافة إلى التعرف على مستوى التنمر المدرسي و التوافق النفسي الاجتماعي لدى تلاميذ السنة أولى ثانوي بمدينة مغنية ، لهذا الغرض قمنا بالاعتماد على مقياسين و هما مقياس التعرض للتنمر المدرسي من إعداد الطالبين ، و مقياس التوافق النفسي الاجتماعي من إعداد الدكتورة سهير إبراهيم محمد سهير ، طبقت أدوات الدراسة على عينة متكونة من 80 تلميذ و تلميذة في ثانوية بوعزة ميلود ، تم التوصل إلى نتائج مفادها عدم وجود علاقة ارتباطية بين التنمر المدرسي و التوافق النفسي الاجتماعي . Abstract : The current study aims to identify the relationship between school bullying and psychosocial adjustment , in addition to identifying the level of school bullying and psychosocial adjustment among first-year secondary school students in the city of Maghnia . For this purpose , we relied on two scales : the scale of exposure to school bullying prepared by the two students , and the scale of psychosocial adjustment prepared by Dr. Suhair Ibrahim Muhammed Suhair .The study tools were applied to a sample of 80 male and female students at Bouazza Miloud High School . Rusults were reached indicating that there is no correlation between school bullying and psychosocial adjustment

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024