Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "وازاني هاجر"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    المرفق العام في ظل الإدارة الالكترونية
    (University Centre of Maghnia, 2019-10-17) وازاني هاجر; تحت إشراف الأستاذ هاملي محمد
    الملخص: تعتبر الإدارة الالكترونية أحد أهم الاستراتيجيات المتبعة في تفعيل المرفق العام وتقريب الإدارة من المواطن أكثر وتحسين الخدمة وما أفرزه هذا المشروع من تحولات على مستوى المرافق العامة، وهذا ما جعلنا نتجه نحو مقولة نهاية الإدارة التقليدية، خاصة وأن نموذج الإدارة الالكترونية يوفر الكثير من فرص النجاح والوضوح والدقة والجودة في تقديم الخدمات وانجاز المعاملات، وبالتالي فهو يمثل نقلة نوعية في تسهيل وتقديم الخدمة , بالرغم من وجود الكثير من النقائص والعراقيل التي تواجه هذا الأسلوب المستحدث في الإدارة الجزائرية بصفة عامة والمرفق العام بصفة خاصة Résumé La gestion électronique est l’une des stratégies les plus importantes pour activer les installations publiques, rapprocher la direction des citoyens et améliorer le service.Le projet a entraîné une modification du niveau des équipements collectifs. La clarté, la précision et la qualité de la prestation des services et de la réalisation des transactions constituent un pas décisif dans la facilitation et la fourniture du service, en dépit de nombreuses insuffisances et obstacles rencontrés par cette méthode développée dans l'administration algérienne en général et dans le service public en particulier. Abstract: The electronic management regarded as the most important strategy which is followed in order to serve the citizen and make administration near to help him in any time . Also to improve the service's conditions. This new program leads to many changes at the level of public utilities and of course these changes have led us to move towards the end of traditional The electronic management provides a lot of opportunities for success, accuracy and quality to serve the citizens . this new way of the management helps to make the services easier than before although there are many obstacles which face this new approach in the Algerian administration .

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024