Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "تحت إشراف الأستاذة شويخي أمال"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    التنمر المدرسي وعلاقته بالتوافق النفسي الاجتماعي لدى المراهق المتمدرس " دراسة ميدانية على عينة من المراهقين المتمدرسين "
    (المركز الجامعي - مغنية, 2025-07-03) Nemraoui Sara; تحت إشراف الأستاذة شويخي أمال
    تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على العلاقة بين التنمر المدرسي و التوافق النفسي الاجتماعي بالإضافة إلى التعرف على مستوى التنمر المدرسي و التوافق النفسي الاجتماعي لدى تلاميذ السنة أولى ثانوي بمدينة مغنية ، لهذا الغرض قمنا بالاعتماد على مقياسين و هما مقياس التعرض للتنمر المدرسي من إعداد الطالبين ، و مقياس التوافق النفسي الاجتماعي من إعداد الدكتورة سهير إبراهيم محمد سهير ، طبقت أدوات الدراسة على عينة متكونة من 80 تلميذ و تلميذة في ثانوية بوعزة ميلود ، تم التوصل إلى نتائج مفادها عدم وجود علاقة ارتباطية بين التنمر المدرسي و التوافق النفسي الاجتماعي The current study aims to identify the relationship between school bullying and psychosocial adjustment , in addition to identifying the level of school bullying and psychosocial adjustment among first-year secondary school students in the city of Maghnia . For this purpose , we relied on two scales : the scale of exposure to school bullying prepared by the two students , and the scale of psychosocial adjustment prepared by Dr. Suhair Ibrahim Muhammed Suhair .The study tools were applied to a sample of 80 male and female students at Bouazza Miloud High School . Rusults were reached indicating that there is no correlation between school bullying and psychosocial adjustment
  • Thumbnail Image
    Item
    قلق المستقبل المهني وعلاقته بالصحة النفسية عند الطالب الجامعي دراسة ميدانية على عينة من طلبة المركز الجامعي مغنية
    (المركز الجامعي - مغنية, 2025-06-29) dekhili nadia - leshaf hafsa; تحت إشراف الأستاذة شويخي أمال
    هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين قلق المستقبل المهني والصحة النفسية لدى طلبة المركز الجامعي مغنية ،والتعرف على مستوى قلق المستقبل المهني والصحة النفسية لدى الطلبة،حيث تكونت عينة الدراسة من (100) طالب وطالبة،واعتمدنا على المنهج الوصفي الارتباطي لأنه مناسب لهذه الدراسة، كما تم استخدام مقياس قلق المستقبل المهني لبكار سارة سنة (2013) ومقياس الصحة النفسية لعطار سعيدة (2016 )، وبعدما تمت المعالجة الإحصائية عن طريق الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية قد تم التوصل إلى نتائج التالية : • مستوى قلق المستقبل المهني مرتفع لدى طلبة المركز الجامعي مغنية. • مستوى الصحة النفسية مرتفع لدى طلبة المركز الجامعي مغنية. • عدم وجود علاقةالارتباطية بين قلق المستقبل المهني والصحة النفسية لدى طلبة المركز الجامعي. The current study aimed to reveal the relationship between future career anxiety and mental health among students of the University Cente Maghnia and to identify the level of future career anxiety and mental health among students, where the study sample consisted of (100) male and female students, and we relied on the descriptive-correlational method because it is suitable for this study, and the scale of future career anxiety was used for Bakar Sarah (2013) and the mental health scale of Attar Said (2016), and after statistical processing by the Statistical Package for Social Sciences, the following results were reached: - The level of future career anxiety is high among the students of the university center maghnia. - The level of mental health is high among the students of the University Centermaghnia. ـ There is no relationship between future career anxiety and mental health among university center student

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024