Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "لحسايني نسيمة"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    خصائص النّمو اللّغوي عند أطفال التّوحّد المتمدرسين في المراكز الخاصّة
    (2021-10-20) لحسايني نسيمة
    ملخّص المذكّرة باللّغة العربيّة: الهدف الرّئيسي من هذه الدّراسة هو تسليط الضّوء على الجانب اللّغوي لفئة من ذوي الاحتياجات الخاصّة، المصابين بالتّوحّد. معتمدين على مقاربة وصفيّة تحليليّة، وصلنا من خلالها إلى مجموعة من النّتائج من بينها: أنّ الطّفل التّوحّدي يعني قصورًا في نموّه اللّغوي، وتواصله الاجتماعي، ممّا يجعله بحاجة لأساليب خاصّة وطرق علاجيّة، تربويّة، اجتماعيّة، يستطيع من خلالها تطوير لغته، واستعمالها بطلاقة مثل باقي الأطفال. Summary: The main objective of this study is to shed light on the linguistic aspect of a group of people with special needs, who have autism. Relying on a descriptive and analytical approach, we reached a set of results, including: the autistic child means a lack of language development and social communication, which makes him need special methods and therapeutic, educational, and social methods, through which he can develop his language, and use it fluently like the rest children

Centre Universitaire Maghnia

Copyright © 2024