إشكالية تعلم وتعليم اللسانيات في الجامعة الجزائرية " المركز الجامعي مغنية أنموذجا "
Date
2023-06-11
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Abstract:
This research focuses on the problem of learning linguistics in Arab universities in general and specifically in Algerian universities among students enrolled in Arabic language and literature departments. The aim is to identify the factors and reasons that hinder students during the process of studying linguistics, whether attributed to the professor, the curriculum, or the descriptive language. Ultimately, we arrived at a set of results and recommendations that contribute to facilitating the process of learning linguistics and alleviating the students' difficulties.
الملخص :
إنّ هذا البحث يقف على إشكالية تعلم اللسانيات في الجامعات العربية عامة، والجامعة الجزائرية خاصة لدى طلاب الجامعات المنتمين إلى أقسام اللغة العربية وآدابها .ومن أجل معرفة العوامل والأسباب التي تشكل عائقا أمام الطلبة أثناء عملية تلقي اللسانيات، والتي ترجع للأستاذ أو المنهاج، أو اللغة الواصف ، وفي الأخير توصلنا إلى مجموعة من النتائج والتوصيات التي تساهم في تسهيل عملية تعلم اللسانيات وتخفف من إشكالات الطلبة .
Description
Keywords
إشكالية، التعلم، اللسانيات، الجامعة الجزائرية، الطلبة Problematic, learning, linguistics, Algerian university, students