كثافة البرامج الدراسية في المدرسة الجزائرية وتأثيرها على تعليمية اللغة العربية -مرحلة التعليم الابتدائي
Date
2024-07-03
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Abstract :
The discussion about Arabic language education in Algerian schools revolves around a strategy adopted by Algeria to teach Arabic through the establishment of a curriculum within the framework of educational reform, specifically at the elementary school level. Teachers and educators argue whether this strategy provides a significant service to students in terms of the intensity and volume of the curriculum, or whether it falls short in ensuring that students grasp linguistic and language-related data, thereby failing to develop them into individuals who fully comprehend linguistic principles.
الملخص:
إن الحديث عن تعليمية اللغة العربية في المدرسة الجزائرية هو حديث عن استراتيجية اعتمدتها الجزائر في تعليم اللغة العربية من خلال لوضعها برنامج دراسي للمادة في إطار الإصلاح التربوي، في المرحلة الابتدائية فيما ذهب الأساتذة ومؤطرين أنها ام تقدم خدمة كبيرة للمتمدرس من حيث كثافة البرنامج والحجم الساعي لتداركه مادة اللغة العربية كونها لم تجعل منه فردا يجتر المعطيات اللسانية اللغوية
Description
Keywords
المدرسة الجزائرية – الإصلاح التربوي –تعليمية اللغة العربية –البرنامج الدراسي : Algerian school system, educational reform, Arabic language education, curriculum