تسويق الخدمات البنكية وأثره في تعزيز الميزة التنافسية للبنوك دراسة حالة بنك القرض الشعبي الجزائري CPA–مغنية-

Thumbnail Image

Date

2020-11-09

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

الملخص : تهدف هذه الدراسة إبراز إلى أثر تسويق الخدمات البنكية في تحقيق الميزة التنافسية للبنوك الجزائرية، كما تهدف كذلك إلى ابراز دور عناصر المزيج التسويقي التي تمثل أهم العوامل المؤثرة في تحقيقها وبغرض توضيح ذلك ثم اسقاط الدراسة على بنك القرض الشعبي الجزائريCPA وكالة مغنية – لاختبار أثر تسويق الخدمات البنكية في تحقيق الميزة التنافسية للبنك. ABSTRACT : This studyaims to highlight the impact of marketing banking services on the competitiveadvantage of Algerian banks. This isdone by appling the element of marketingmix ٫whichis the mostimportant factorsinfluencingitsrealization., In order to clarifythis٫ the stadywasapplying on PopulareCredit of Algeria PCA Maghnia Agency٫ to test the impact of banking services in achieving the competitiveadvantage. Résumé : Cette étude vise à mettre en évidence l'impact du marketing des services bancaires sur l'avantage concurrentiel des banques algériennes. Cela se fait en appliquant les éléments de marketing mix٫ qui est le facteurs le plus importants influençant sa réalisation.Afin de clarifier cela٫ l’étude a été appliquée sur le crédit populaire se l’Algérie CPA, Agence Maghnia٫pour tester l'impact dumarketing des services bancairesdans la réalisation de l’avantage concurrentiel.

Description

Keywords

الكلمات المفتاحية : التسويق البنكي – المزيج التسويقي- جودة الخدمات البنكية – الميزة التنافسية., Key words: bank marketing - marketing mix - quality of banking services –competitiveadvantage., Mots clés: marketing bancaire - mix marketing - qualité des services bancaires - avantage concurrentiel.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By