أثر التسويق الإلكتروني على الخدمات المصرفية دراسة حالة البنك الخارجي الجزائري BEA وكالة مغنية

Thumbnail Image

Date

2024-11-18

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University Centre of Maghnia

Abstract

الملخص: تهدف هذه الدراسة لمعرفة التسويق الالكتروني وما يتمتع به من مجالات وأبعاد تساعد للتأثير على الخدمات المصرفية داخل البنك، وتم إجراء هذه الدراسة في البنك الخارجي الجزائري لوكالة مغنية خلال الفترة ما بين مارس-أفريل 2024، ولتحليل المعلومات المقدمة تم استخدام برنامج الحزم الإحصائية SPSS، ومن خلال ذلك تم التوصل إلى أن معظم موظفين البنك الخارجي الجزائري لديهم إدراك بعملية التسويق الالكتروني ووجود علاقة ارتباطية بين التسويق الالكتروني والخدمات المصرفية في البنك الخارجي الجزائري لوكالة مغنية. Abstract: This study aims to know electronic marketing and the fields and dimensions it has that help to influence banking services within the bank. This study was conducted at the Algerian Foreign Bank of the Maghnia Agency during the period between March and April 2024. To analyze the information provided, the statistical package program SPSS was used. During this, it was found that most of the employees of the Foreign Bank of Algeria have awareness of the electronic marketing process and the existence of a correlation between electronic marketing and banking services in the Foreign Bank of Algeria according to Mughniyah Agency.

Description

Keywords

الكلمات المفتاحية: التسويق الالكتروني، الخدمات المصرفية، البنك الخارجي الجزائري., Keywords: electronic marketing- banking services-Algerian Foreign Bank

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By