دور نظرية تحليل الاخطاء في تنمية الاكتساب اللغوي لدى المتعلم السنة الرابعة ابتدائي نموذجا

Abstract

ملخــــص: تهدف هذه الدراسة إلى إماطة اللثام عن قضية لغوية مهمة تتعلق بنظرية تحليل الأخطاء في اللسانيات التقابلية ومدى نجاعتها في تعليم التلميذ في الطور الابتدائي والاكتساب اللغوي، لقد حاولنا إسقاط هذه النظرية على مادة الإملاء كونها الأكثر عرضة للأخطاء والعمل على معالجتها بعد الاطلاع على أسبابها. Abstract : This research aims at shedding light on a linguistic vital mater linked to the contrastive linguistics. It’s the theory of the error analysis and how fruitful is it in teaching the pupil in the primary school to acquire language. We chose the subject of « dictation » that witness the large number of mistakes committed by pupils and the attempt to correct them offer being spotted and detecting their reasons.

Description

Keywords

اللسانيات التقابلية، نظرية تحليل الأخطاء، الاكتساب اللغوي، التلميذ في الابتدائي، مادة الإملاء، الأسباب والمعالجة. The contrastive linguistics, The theory of error analysis, The language acquisition, The pupil, Primary School, Dictation, Remedial, Work..

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By