تأَثَيرََتَعَلَيمَيَة َاللَغَة َالإَنَجَلَيزَيَةَعَلَىَ تَعلَيمَيَةََ اللَغَةََ العَرَبَيَةََ لَدَىَ تَلَميذَ الـَمَرَحَلَة الَابَتَدَائَيةََ فَيَ الجَزَائر
Date
2023-06-22
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
المركز الجامعي مغنية
Abstract
مللخص:ا
هدفت هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على موضوع مهم وحديث، أثار جدلا بين أهل االختصاص
وأولياء الأمرو ويتمثل في إدراج تعليمية اللغة الإنجليزية في الطور الإبتدائي في الجزائر ومدى تأثيرها على
تعليمية اللغة العربية.
وتناولنا في هذه الدراسة تأثير اللغة الإنجليزية كلغة ثانية على اللغة الأم وكيفية تعليمها وتعلمها، وكان
تلاميذ السنة الثالثة ابتدائي أنموذج لهذه الدراسة باعتبار هذه المرحلة لبنة أساسية في انطالق المتعلم نحو
تكوين تعلماته يف لغة جديدة.
Abstract
The present research work aims to shed light on an important
subject that has raised interest in the educational system recently, as
well as aroused controversy among intellectuals and parents which is
teaching the English language and its impacts on teaching the Arabic
language, especially with primary pupils in Algeria. We are looking
into this survey to find out the extent of the impact of the second
language at which level English influences the mother tongue, and how
it is taught and learned. Therefore, we took the third year of primary
school as a model, as it is the starting point and the first pillar in which
the learner builds his various learnings, in addition to that it is
considered as it is the stage in which the educational system includes
the English language
Description
Keywords
السياسة اللغوية ، تعليمية اللغة الانجليزية ، تعليمية اللغة العربية, Language policy, English language, Arabic language