قسم اللغة الانجليزية
Permanent URI for this communityhttps://dspace.cu-maghnia.dz/handle/123456789/12
Browse
2 results
Search Results
Item Exploring the Impact of TikTok Terminology on Verbal Communication Maghnia TikTok Users as a Case Study(2025-06-17) Ines AzzouziThis study investigates the influence of TikTok terminology on the verbal communication of users in Maghnia. Grounded in sociolinguistics and media discourse theories, the research explores how TikTok-specific slang, expressions, and memes have begun shaping informal spoken language, particularly among young users. The purpose of this study is to determine whether this digital term enhances or disrupts effective communication in both formal and informal contexts. A mixed-methods approach was adopted, combining a questionnaire completed by 100 TikTok users from Maghnia with semi-structured interviews conducted with three local content creators. The findings revealed that TikTok terminology is widely used in informal interactions, such as conversations with friends, but rarely appears in professional or academic settings. Participants generally view this type of language as expressive, entertaining, and socially engaging, although some report occasional misunderstandings, particularly across age groups. The study concludes that TikTok terminology is contributing to a shift in everyday communication practices, offering users new tools for expression while also raising questions about appropriateness and clarity in different contexts .الملخص بالعربية: تبحث هذه الدراسة في تأثير مصطلحات تيك توك على التواصل الشفهي لمستخدمي المنصة في مدينة مغنية. واستنادًا إلى نظريات التداولية الاجتماعية وتحليل الخطاب الرقمي، تستكشف الدراسة كيفية تشكيل تعابير تيك توك ولغتها للخطاب اليومي، خاصة بين فئة الشباب. تهدف هذه الدراسة إلى تحديد ما إذا كانت هذه اللغة الرقمية تُعزز من مهارات التعبير والتواصل أو تعيق الفهم في السياقات الرسمية وغير الرسمية. تم استخدام منهجية مزدوجة، من خلال استبيان شمل 100 مستخدم من مغنية، إلى جانب مقابلات شبه مهيكلة مع ثلاثة من صناع المحتوى المحليين. أظهرت النتائج أن مصطلحات TikTok تُستخدم بشكل واسع في المواقف غير الرسمية، ولا سيما بين الأصدقاء، في حين نادرًا ما تُستخدم في السياقات المهنية أو الأكاديمية. كما عبّر المشاركون عن نظرة إيجابية لهذه اللغة من حيث طرافتها وسهولة التعبير بها، رغم الإشارة إلى وجود بعض حالات سوء الفهم، خاصة بين الفئات العمرية المختلفة. وتُخلص الدراسة إلى أن مصطلحات TikTokتساهم في إعادة تشكيل طرق التواصل اليومية، من خلال توفير أدوات لغوية جديدة للتعبير، مع الحاجة إلى مراعاة السياق ووضوح المعنىItem Exploring Speech Production Difficulties in Children with Autism Spectrum Disorder: A Case Study at El-Nour Association –Centre of Autism Maghnia(المركز الجامعي مغنية, 2025-06-10) منصوري شيماءSummary: This study explores the speech production challenges faced by children with autism and evaluates therapeutic methods used to support their language development. Using qualitative methods, including interviews and observations at the El Nour Association of Autism in Maghnia, the research identifies common speech issues such as delayed speech, echolalia, and phonological difficulties. Findings highlight that combining structured programs (like ABA, TEACCH, and PECS) with strong parental involvement and individualised, multi-modal therapy is most effective in enhancing language and behavioural outcomes for autistic children. الملخص: تستكشف هذه الدراسة تحديات إنتاج الكالم التي يواجهها األطفال المصابون بالتوحد وتقيّم األساليب العالجية المستخدمة لدعم تطورهم اللغوي. باستخدام األساليب النوعية، بما في ذلك المقابالت والمالحظات في جمعية النور للتوحد في مغنية، يحدد البحث مشاكل النطق الشائعة مثل تأخر الكالم، والصدى، والصعوبات مع (PECS و TEACCH و ABA مثل) الصوتية. تسلط النتائج الضوء على أن الجمع بين البرامج المنظمة مشاركة الوالدين القوية والعالج الفردي متعدد الوسائط هو الاكثر فعالية في تعزيز النتائج اللغوية والسلوكية لألطفال المصابين بالتوحد.